Granulat srebra czy monety bulionowe?

Tu możemy dyskutować o inwestycji w złoto, srebro i metale szlachetne

Moderatorzy: meszuzel, wordlord

Re: Granulat srebra czy monety bulionowe?

Postprzez Mad_Tiger » 02 Lut 2017 00:52

grzes-w-wa napisał:Jak uda się komuś w miarę tanio kupić to polecam rafinację do Ag999.



Tanio kupić to rozumiem ale po co to rafinować?

To nie są medaliki "nołnejm" tylko moneta, którą łatwo zidentyfikować i jej waga i stop są gwarantowane w takim samym stopniu jak bulionówki.
"Tu przyklęka numizmatyk,
Słychać jego serca bicie.
To pieniądza jest fanatyk,
W biciu monet jego życie."

ImageMój zbiór monet na ucoinImage
ImageSprzedam trochę monet i banknotówImage

W sprawie reklamy w awatarze proszę o kontakt na PW :)
Maksymalny rozmiar; szerokość: 80 pikseli, wysokość: 80 pikseli, waga pliku: 50.00 KiB + 2 linijki tekstu w podpisie.
Awatar użytkownika
Mad_Tiger
 
Posty: 4244
Rejestracja: 16 Sty 2015 23:19
Miejscowość: Warszawa

Re: Granulat srebra czy monety bulionowe?

Postprzez grzes-w-wa » 02 Lut 2017 08:50

:shock:
Tanio kupić to maksymalnie do 2000 za kg.
Wyższa cena to nie jest tanio.
Stopy rafinuje się aby oczyścić metal do 999.
A po co to rafinować?
Hmm.
A no nie trzeba!
Można dokupić kapsle i trzymać tak jak jest w tej chwili.
Jak kto lubi.
Silver junk to też srebro.
Awatar użytkownika
grzes-w-wa
 
Posty: 5189
Rejestracja: 15 Sty 2011 22:05
Miejscowość: warszawa

Re: Granulat srebra czy monety bulionowe?

Postprzez flex » 02 Lut 2017 09:50

grzes-w-wa napisał::shock:
Tanio kupić to maksymalnie do 2000 za kg.
Wyższa cena to nie jest tanio.


Taka cena za kg na Alle w łatwo rozpoznawalnej monecie sprzedawanej przez takiego sprzedawcę jest niestety nierealna.

Silver junk to też srebro.


No, w końcu to powiedziałeś :)
Widzisz, wcale nie było tak trudno :lol:
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez : "If you work for a living why do you kill yourself working?" ;)
Awatar użytkownika
flex
 
Posty: 680
Rejestracja: 12 Kwi 2016 20:51

Re: Granulat srebra czy monety bulionowe?

Postprzez Uszy1201(Stary-Sklep) » 02 Lut 2017 13:15

Town21 napisał:
Sprzedaży w KGHM nie ma.


Oczywiście, że jest i już ci dawno formularz do zamówienia wysłałem.


Próbowałeś kupic kiedyś w KGHM srebro? bo twoja wiedza wskazuje na to, że NIE.
Jak byś był dobrze zorientowany to byś wiedział, że kupno srebra w KGHM jest kompletnie nieopłacalne...
Dlaczego?
Krok 1. brane jest notowanie LBMA Silver Price
Krok 2. naliczana jest premia (dla sprzedawcy w tym przypadku KGHM, nie wiem w jakiej wysokości jest to premia.... )
Krok 3. Cena przeliczana jest po średnim kursie NBP na złotówki
Krok 3. I w tym miejscu cały misterny plan szlak strzela.... bo ... a no dlatego, że trzeba doliczyć VAT
Co to oznacza? Oznacza to mniej wiecej tyle, że Za granulat płacisz minimum 30% ponad spot...
Już pomijam fakt że najmniejsza ilość to 25 kg garnulatu lub sztabka 30 kg.
Zanim bezmyślnie wyślesz komuś link do formularza - sam sprawdz.
Uszy1201(Stary-Sklep)
 
Posty: 1259
Rejestracja: 03 Wrz 2013 22:16

Re: Granulat srebra czy monety bulionowe?

Postprzez Town21 » 02 Lut 2017 13:33

Przecież w tej dyskusji nie chodziło o sensowność zamawiania srebra z KGHMu a o możliwość jego zakupu w KGHMie. Nawet nie zadałeś sobie trudu, żeby sprawdzić kontekst tej wypowiedzi.
Town21
 
Posty: 441
Rejestracja: 20 Paź 2016 13:13

Re: Granulat srebra czy monety bulionowe?

Postprzez Uszy1201(Stary-Sklep) » 02 Lut 2017 13:36

To jeśli jest tak jak mówisz to ta dyskusja wogóle sensu nie ma ...

Słuchaj ja też mogę sprzedać Ci granulat... jest taka możłiwośc w cenie 50%+ spot...

Nie wiedzę sensu poruszania tematów które nic nie wnoszą jak ... Gdybanie, że jest możliwość kupna w KGHM - realnie, rzecz biorąc - taka opcja nie istnieje...
Uszy1201(Stary-Sklep)
 
Posty: 1259
Rejestracja: 03 Wrz 2013 22:16

Re: Granulat srebra czy monety bulionowe?

Postprzez Town21 » 02 Lut 2017 13:39

Całość odnosiła się do wcześniejszej rozmowy z grzes jakoby w KGHMie zakup srebra był niedostępny i tyle w temacie...
Town21
 
Posty: 441
Rejestracja: 20 Paź 2016 13:13

Re: Granulat srebra czy monety bulionowe?

Postprzez grzes-w-wa » 02 Lut 2017 18:15

grzes-w-wa napisał:Silver junk to też srebro.

flex napisał:No, w końcu to powiedziałeś :)
Widzisz, wcale nie było tak trudno :lol:

Trudno nie było, nie jest i nie będzie.
Dosłowne tłumaczenie to srebrne śmieci.
Nie ma żadnej przesady nazywając to złomem. (panie Town21)
Ja akurat nie zbieram srebra w takich próbach.
Wszystko zależy od tego, co kto lubi.
------------------
Ale zawsze lepszy rydz jak nic. :wink:
Awatar użytkownika
grzes-w-wa
 
Posty: 5189
Rejestracja: 15 Sty 2011 22:05
Miejscowość: warszawa

Re: Granulat srebra czy monety bulionowe?

Postprzez Town21 » 02 Lut 2017 18:21

Tak się kończy bezwględne tłumaczenie czegoś czego nie wolno tłumaczyć. Według wiki

Junk Silver:

Junk silver is an informal term used in the United States, United Kingdom, Canada and Australia for any silver coin which is in fair condition and has no numismatic or collectible value above the bullion value of the silver it contains. Such coins are popular among people seeking to invest in silver, particularly in small amounts. The word "junk" refers only to the value of the coins as collectibles and not to the actual condition of the coins; junk silver is not necessarily scrap silver.[1]

Tak więc jak widzisz słowo junk odnosi się do wartości monet kolekcjonerskich a nie do stanu a tym bardziej nieuczciwego nazywania ich złomu. Bo skoro to jest złom to czym są twoje skorodowane styczniki?
Town21
 
Posty: 441
Rejestracja: 20 Paź 2016 13:13

Re: Granulat srebra czy monety bulionowe?

Postprzez grzes-w-wa » 02 Lut 2017 18:35

Bardzo ładnie.
--------------
Silver junk to monety wycofane z obiegu.
Nie przedstawiają żadnej wartości kolekcjonerskiej, a jedynie wartość zawartego w nich kruszcu.
W warunkach menniczych podlegają przetopieniu.
-------------
Dla nas jeszcze jest możliwość odzyskania srebra w rafinacji.
Faktycznie, samo przetapianie tych monet w puce próby 900, 800 jest bezcelowe.
Awatar użytkownika
grzes-w-wa
 
Posty: 5189
Rejestracja: 15 Sty 2011 22:05
Miejscowość: warszawa

Re: Granulat srebra czy monety bulionowe?

Postprzez grzes-w-wa » 03 Mar 2017 10:43

platinum napisał:Co do dyskusji Royala z grześkiem: powiem przewrotnie - nawet jeżeli jest to prawdą, że kilkadziesia (zblizone do 80%) monet idzie na przetopienie, to jest to BARDZO DOBRA wiadomość w dłuższej perspektywie.

Małe niezrozumienie.
Miesięcznie mam ofert zakupu 10 złotówek około 50 sztuk.
80% z nich nie kupuje bo cena jest około spot z małym plusem.
Nie ma sensu kupować srebra-złomu w cenie spot.
Nic z tego nie mam.
Natomiast za flaszkę lub ewentualnie 20 zł to za taką monetę z 12 gramami srebra 999 mogę już zapłacić.
Tego jest 20% z tych 50 sztuk.
-------------------
W całym pozyskiwaniu srebra to pryszcz.
Większa pozycją są zastawy i sztućce.
Najlepszy biznes jest na akumulatorach.
-------------------
Napisałem również że powinniście się cieszyć że nakłady wam uszlachetniam.
Za co żadnej wdzięczności nie widzę. Nawet prostego DZIĘKUJEMY. :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
grzes-w-wa
 
Posty: 5189
Rejestracja: 15 Sty 2011 22:05
Miejscowość: warszawa

Re: 75r PIERWSZEGO ZRZUTU CICHOCIEMNYCH

Postprzez kukus34 » 03 Mar 2017 10:57

Te amerykańskie gówno blaszki z orlami albo australijskie gowno blaszki z koalami lub kokami też uszlachetniasz?
kukus34
 
Posty: 416
Rejestracja: 10 Kwi 2011 14:54

Re: 75r PIERWSZEGO ZRZUTU CICHOCIEMNYCH

Postprzez grzes-w-wa » 03 Mar 2017 11:01

Srebra 999 się nie uszlachetnia.
To bezsens - syzyfowa robota. :wink:
Awatar użytkownika
grzes-w-wa
 
Posty: 5189
Rejestracja: 15 Sty 2011 22:05
Miejscowość: warszawa

Re: 75r PIERWSZEGO ZRZUTU CICHOCIEMNYCH

Postprzez kukus34 » 03 Mar 2017 11:03

No tak, ale nie zmienia to faktu, że wolę mieć 10 sztuk Cichociemnych niz 10 szt wysokonakładowych gówien z koką lub koalą ;)
kukus34
 
Posty: 416
Rejestracja: 10 Kwi 2011 14:54

Re: 75r PIERWSZEGO ZRZUTU CICHOCIEMNYCH

Postprzez grzes-w-wa » 03 Mar 2017 11:13

A to zależy od puntu siedzenia.
Możesz mieć tysiące tych medalików ze stopu 925.
Mnie to lotto.
Ja jako zatwardziały i niereformowalny bulionowiec wole czyste srebro.
Każde gówno z kooką ma dla mnie 100 razy większą wartość niż gównoblaszka z jaką wybitą srokopapugą.
------------------
Myślę że się dobrze rozumiemy. :wink: :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
grzes-w-wa
 
Posty: 5189
Rejestracja: 15 Sty 2011 22:05
Miejscowość: warszawa

Re: 75r PIERWSZEGO ZRZUTU CICHOCIEMNYCH

Postprzez grzes-w-wa » 03 Mar 2017 11:28

Oj, liczyłem na dłuższą wymianę poglądów.
A tu kolega kukus34 się nagle urwał.
Mam nadzieje że się nie obraziłeś.
P.
Awatar użytkownika
grzes-w-wa
 
Posty: 5189
Rejestracja: 15 Sty 2011 22:05
Miejscowość: warszawa

Re: 75r PIERWSZEGO ZRZUTU CICHOCIEMNYCH

Postprzez leonidas » 03 Mar 2017 11:41

kukus34 napisał:Te amerykańskie gówno blaszki z orlami albo australijskie gowno blaszki z koalami lub kokami też uszlachetniasz?


Ale na tych gówno blaszkach hajs chcesz trzepać?
Alegro 6738084480
Hipokryzja :-)
Awatar użytkownika
leonidas
 
Posty: 572
Rejestracja: 10 Lis 2015 22:36
Miejscowość: Warszawa

Re: 75r PIERWSZEGO ZRZUTU CICHOCIEMNYCH

Postprzez leices » 03 Mar 2017 11:41

grzes-w-wa napisał: 100 razy większą wartość niż gównoblaszka z jaką wybitą srokopapugą.
------------------
Myślę że się dobrze rozumiemy. :wink: :lol: :lol: :lol:


co Pan miał na myśli pisząc "srokopapugą" chyba nie godło ?

co innego rozmowa o wartości monet a co innego wyrażanie się w taki sposób o symbolach narodowych
leices
 
Posty: 160
Rejestracja: 20 Sie 2015 06:34

Re: 75r PIERWSZEGO ZRZUTU CICHOCIEMNYCH

Postprzez grzes-w-wa » 03 Mar 2017 11:57

leices napisał:...........co Pan miał na myśli pisząc "srokopapugą" chyba nie godło ?

Oczywiście, nie o godło tu chodzi.
Awatar użytkownika
grzes-w-wa
 
Posty: 5189
Rejestracja: 15 Sty 2011 22:05
Miejscowość: warszawa

Re: 75r PIERWSZEGO ZRZUTU CICHOCIEMNYCH

Postprzez kukus34 » 03 Mar 2017 11:58

@Leonidas 300000 koki lub koali, ze o orłach z US Mint nie wspomnę, a 34000 Małpy 2oz, to chyba jest różnica.
@ Grześ W-wa - nie ma co się rozpisywać, a tym bardziej obrażać. Każdy zbiera/kupuje, to co lubi.
kukus34
 
Posty: 416
Rejestracja: 10 Kwi 2011 14:54

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje w kruszce

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: sambuca oraz 2 gości