Strona 2 z 4

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 19:39
przez andrzej5969
mirek3 napisał:perfidny fals


Poprzyj to jakimis faktami kolego bo mnie delikatnie smieszysz...

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 19:41
przez Grzegorz_Wroclaw
mirek3 napisał:perfidny fals


prosimy o szczegóły, fals bo..., może w końcu coś merytorycznie...

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 19:44
przez mirek3
POCHODZENIE MONETY.....

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 19:47
przez Grzegorz_Wroclaw
a znasz je? poza tym, że sadzisz i podejrzewasz, że jest z Chin? potrafisz to udowodnić? gdyby mieli taki dokładny stempel to nie ograniczali by się do aluminium...

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 19:53
przez meszuzel
IIRP to nie mój konik, ale też nie widzę niczego niepokojącego. Notowana w katalogach, więc co z nią nie tak? które elementy rysunku budzą Twoje wątpliwości?

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 19:54
przez mirek3
POCHODZENIE MONETY...........

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 20:00
przez meszuzel
Ale co pisze gdzieś JESTEM Z CHIN :)

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 20:13
przez mirek3
aby było śmiesznie pies sąsiada wykopal monete odrazu w gradingu.. taki brylant ..taki pies.. od razu poznali sie na monecie

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 20:20
przez mirek3
ZNAWCY........ DALEJ POCHODZENIE MONETY KTORY DZIADEK... BABCIA........ ZMARL ..A.. oo CIOCIA. W aukcjach przedwojennych monet ten temat byl omawiany..

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 20:22
przez Grzegorz_Wroclaw
mirek3 napisał: W aukcjach przedwojennych monet ten temat byl omawiany..


No to może chociaż link?

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 20:39
przez mirek3
g chyba nie ty.

oczywiście ta jedyna moneta nie wypłynęła w warszawie ale ubot wpłynął na plażę i znalazły ją dzieci w .Szczecinie czekały wiele lat ale teraz z braku mamony na trampki sprzedajemy.. jutro ubot sproboje omamis KUNKERA

moneta na pewno orginalna znaleziona pod krowiną okolice krakowa w 1926 roku jesień chyba była..

Posty połączyłem - meszuzel

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 22:11
przez PawelIg
W książce parchimowicza wygląda podobnie tylko niepokoi mnie dolne zakończenie prawego ozdobnika. W "omawianej" monecie ozdobnik wydaje się wystawać w prawo od górnej części litery Y. W oryginałach jest trochę inaczej. Tutaj możliwe, że jest dobrze, ale zdjęcia nie są najlepszej jakości. Na awersie litery "ZP" i prawa noga orła mają jakby cień. Czyżby machine doubling?

Mirek litości, daj nam trochę kontekstu jak coś chcesz przekazać. Co wiesz o tej konkretnej monecie i jej pochodzeniu?

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 22:22
przez ralf09
Prawy ozdobnik rzeczywiście różni się od przedstawionego u Parchimowicza. Ale takie ułożenie ozdobników nie musi świadczyć o falsie, ponieważ na niektórych obiegówkach monet groszowych, te ozdobniki też się układają podobnie.

P.S. Sprzedawca wypisuje głupoty, pisząc "pierwszy raz w sprzedaży". Jest to nieprawda, bo dwa lata temu taka moneta była w sprzedaży na oficjalnej aukcji.

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 22:59
przez mirek3
nie wiem jak odpowiedziec..

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 23:01
przez Triplex
ralf09 napisał:Jest to nieprawda, bo dwa lata temu taka moneta była w sprzedaży na oficjalnej aukcji.


http://archiwum.allegro.pl/oferta/polsk ... 82322.html dokładnie tutaj

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 12 Lut 2015 23:08
przez mirek3
stępel kilka razy uderzył i sie skorodowal...

takich wynalazkow wiele..np 1927 1 grosz ag próba.. żaba zjadła bociana . i dalej bede pytal o pochodzenie..... takich monet .. niech ocenią znawcy przed którymi chylę czoła. kto pierwszy przed rokiem 1939 opisywal takie odmiany..

nigdy nie było żadnych monet obiegowych 1923 1939 bitych PF . itp

Posty połączyłem - meszuzel

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 13 Lut 2015 09:27
przez ralf09
mirek3 napisał:...chlop pod Sochaczewm znalazl brylant 20 karatow.. najwazniejsze że sołtys uwierzył..

mirek3 napisał:...pies sąsiada wykopal monete odrazu w gradingu.. taki brylant ..taki pies..

mirek3 napisał:...moneta nie wypłynęła w warszawie ale ubot wpłynął na plażę i znalazły ją dzieci w .Szczecinie...

mirek3 napisał:...żaba zjadła bociana...


Mirek, od wczoraj jestem Twoim fanem. Wypowiedzi Piotrka Żyły, robią się przy Twoich mallutkie :Dhehe.

Wracając do tematu, to pięciogroszówka o której piszemy, najprawdopodobniej była wybita w roku 1953. Wybijanie w tym czasie monet w aluminium było praktykowane przez ówczesnego kustosza mennicy. Z tego co wiem, to nie ma na to 100% dowodów, ale przesłanki i niektóre zachowane notatki o tym mówią.

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 13 Lut 2015 09:38
przez Uszy1201(Stary-Sklep)
Czekałem jak się sytułacja rozwinie i powiem wam tak :
Mirek3 piszesz na prawdę trudnym językiem - ale da się zrozumięć, wielki szacunek dla Ciebie że zaciekle bronisz swojej teorii na temat tego że o fals, przeciwko wszystkim:). Powiem tylko tyle - w tej sprawie masz jednego przeciwnika mniej :)

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 13 Lut 2015 09:56
przez Grzegorz_Wroclaw
Ale czemu uważasz, że ma w nas przeciwników? Po wyjasninieniach Rafała kwestia jej powstania jest w miarę jasna. Teraz, już każdy musi sobie odpowiedzieć sam na pytanie, czym jest moneta wybita 30 lat później, pomimo, że zrobiono to oryginalnym stemplem... Ale na pewno nie jest to chinol, jak Mirek uważał na początku...

Re: szukanie naiwnych.

PostWysłany: 13 Lut 2015 10:24
przez Uszy1201(Stary-Sklep)
Za przeciwników, w sesie że macie inne zdanie niż on - każdy ma mieć prawo swoje zdanie natomiast idąc dalej, co do daty jej wybicia hehe :) Tu przemilcze :)