2 zeta 1924 litera H, primo voto Paryż

Informacje o rodzajach falsyfikatów wykrytych przez kolekcjonerów.

Moderatorzy: meszuzel, wordlord

Re: 2 zeta 1924 litera H, primo voto Paryż

Postprzez GNDM » 28 Cze 2018 21:49

Witam
https://archiwum.gndm.pl/a,PROBA-2-zlot ... 14824.html
vs
http://allegro.pl/2-zlote-literka-h-obo ... 63817.html
Pozdrawiam - Damian Marciniak
P.S.
O tej ofercie z Allegro Pan Marcin Żmudzin pisała na grupie Facebook https://www.facebook.com/groups/6989625 ... 7/?fref=nf
Awatar użytkownika
GNDM
 
Posty: 84
Rejestracja: 20 Sie 2015 12:52

Re: 2 zeta 1924 litera H, primo voto Paryż

Postprzez mmz » 28 Cze 2018 21:59

Ta zauważyłem, awers ten sam i przerazilo mnie to, że zorientowali się zainteresowani, ze referencją jest odwrotka, te dwie odwrotki niemczyk i domel to ... wg mnie falsy
TPZN nr 101
Defende Nos, Christe Salvator - Gedanensis, A.D. 1577
Awatar użytkownika
mmz
 
Posty: 1410
Rejestracja: 29 Wrz 2016 09:22

Re: 2 zeta 1924 litera H, primo voto Paryż

Postprzez MarcinZ » 28 Cze 2018 23:58

mmz napisał:Nie, to fals:
1. pofalowane tło
2. ślad miedzy datą a R jakby szlifowania
3. podwójny rant

Przeróbka z Paryż, a na pewno nie jest to mennicza sztuka


O matko i córko! MMZ dwa razy pomyśl zanim coś napiszesz. Przeróbka z Paryża?

Ta moneta wystawiona przez NGCPL (czy jak mu tam) to była TA SAMA próbna H z podrasowanymi zdjęciami z naszego archiwum, nieprawnie użytymi nota bene co zostało przeze mnie zgłoszone na Allegro. NIE MOGŁA BYĆ PRZEROBIONA BO JEST ODWROTKĄ.

Rzucasz na lewo i prawo falsyfikatami, a później w dyskusjach gaśniesz jak nasza reprezentacja w ostatnich minutach tego żenującego meczu dzisiaj.
Zbieranie monet uzależnia... https://spodstempla.pl/
Awatar użytkownika
MarcinZ
 
Posty: 44
Rejestracja: 25 Maj 2017 20:03
Miejscowość: Warszawa

Re: 2 zeta 1924 litera H, primo voto Paryż

Postprzez mmz » 29 Cze 2018 00:36

jak pech to pech ;)

Jest taka moneta, która ma pewną cechę szczególną obu odwrotek, ale tylko jedną. Znalazlem 2 zlote 1924 H ze zdwojeniem "ZE". Chyba, że to wina ustawienia aparatu. Z jednej strony to działa na korzyść tych odwrotek, ale ta tradycyjna H ma orla chudego z zapadnietym lewym udem i plasko jest pomiedzy datą a RZECZPOSPOLITA oraz nie ma wgłebień przy "H" i podwojnego rantu, fal przy ZŁOTE, a to już są ... różnice. Pozostaje kwestia, czy orzeł z tej tradycyjnej "potknął się w angielskiej mgle", czy nie, ale to inna sprawa (odwrotki ten problem ze zrozumialych wzgledow nie dotyczy). Choć tu wygląda, że się w tej MS62 tradycyjnej "potknął".

co do transportów 2 zlote 1924 litera H Birmingham, to byly dwa: pierwszy 150 odwrotek, drugi 200.000 sztuk (jako różnica 1.200.000 suma - 1.000.000 filadelfia'24) i koniec dostaw litery "H", bo następne angielskie monety były z datą 1925.

PS. Czy tworzenie zamkniętej grupy dyskusyjnej na FB nie jest pewnego rodzaju cenzurą informacji, ponieważ tylko zarejestrowani członkowie widzą co jest w dyskusjach zawarte?
Załączniki
aws_1459339881822.JPG
aws_1459339881717.JPG
TPZN nr 101
Defende Nos, Christe Salvator - Gedanensis, A.D. 1577
Awatar użytkownika
mmz
 
Posty: 1410
Rejestracja: 29 Wrz 2016 09:22

Re: 2 zeta 1924 litera H, primo voto Paryż

Postprzez khub » 29 Cze 2018 10:51

Mad_Tiger napisał:Tutaj ciekawie o literce H: https://www.facebook.com/gndmpl/posts/1031794663635079


Ciekawa moneta, mam nadzieję że koledzy z GNDM nie pogniewają się, jeśli wkleję tu zdjęcia ich autorstwa:

36306542_1031786200302592_6083699262137303040_n.jpg

36374601_1031786216969257_6331802536231567360_n.jpg


Kolejna literka H z grubym orzełkiem, i jeśli dobrze widzę, skazą pomiędzy 1 a 9. Awers i rewers jakby z dwóch różnych monet, inna patyna, inny rodzaj uszkodzeń. Paradoksalnie te różnice świadczą w moim przekonaniu na korzyść monety. Dlaczego? Moje wątpliwości dotyczące tych monet, początkowo bardzo duże, dotyczyły w zasadzie wyłącznie możliwości wybicia nowymi stemplami. Moneta z WCN (wycofana jako fals) - http://wcn.pl/archive/56_0518" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank stanowiła dowód na to, że nie może być mowy o przeróbce. Potwierdzali to wszyscy, którzy monetę oglądali na żywo. Wygląd okolic literki H w powiększeniu i menniczy stan całości wyklucza możliwość przeróbki. Ponadto ta powtarzająca się skaza między 1 i 9. Oprócz menniczych, pojawiło się kilka sztuk z wyraźnymi śladami obiegu, ale wątpliwości też były, no bo przecież fałszerz może wypuszczać na rynek sztucznie podniszczone sztuki, żeby uwiarygodnić swoją robotę. Z czasem jednak tych obiegowych przybywa, a moneta ze zdjęć powyżej stanowi zaprzeczenie idei sztucznie podniszczonego egzemplarza, na którym coś miałoby być ukrywane. Rzadka, często podrabiana moneta, która ma zupełnie inny wygląd awersu i rewersu z automatu wzbudza podejrzenie. Ktoś kto chciałby coś ukryć, zadbałby o to, żeby obie strony wyglądały spójnie. Dlatego też, jeśli literka H z grubym, orłem i skazą między 1 a 9 jest falsem - to gratuluję fałszerzowi - ja się od dzisiaj (od dzisiaj oficjalnie - bo wątpliwości od kilku lat stopniowo malały) daję na to nabrać, bo uważam, że jest to jednak oryginał. I dopóki nie zobaczę na jakiejś cyrylicą pisanej stronie zdjęć stempli i kupki monet obok - to chyba tak zostanie :)
Awatar użytkownika
khub
 
Posty: 335
Rejestracja: 24 Paź 2014 15:12

Re: 2 zeta 1924 litera H, primo voto Paryż

Postprzez mmz » 29 Cze 2018 12:28

Nie ma oryginalnych 2 złote 1924 litera H z grubym orłem, bo skoro nie było takich monet w pierwszej dostawie (wstępnie planowanej na połowę września 1924, następnie 20.10.1924) monet obiegowych (nie mylić z dostawą 150 monet próbnych/odwrotek z sierpień/wrzesień 1924), a drugiej dostawy obiegówek nie było, to nie może być takiej oryginalnej monety 2 złote 1924 litera H z grubym orłem, proste :), 2 złote 1924 H wycofano jeszcze w połowie listopada 1924 z obiegu, a weszła oficjalnie od 1 listopada 1924. Tak jak weszła z hukiem, to wyleciała jeszcze prędzej. Czyli byla w obiegu ok. 14 dni.

Przy okazji wyszło, że kwestionowano stop dwuzłotówek ... 1924 Filadelfia, czyli pogloski o dużej ilosci Cu w stopie dotyczyło jej koloru niebieskawo zielonkawego. Nie Birmingham i Paryż, bo tej pierwszej (Birmingham) w obiegu prawie nie bylo, a drugiej (Paryż) planowana dostawa była dopierio na grudzień 1924. I to o Filedelfi pisano, że ma w środku miedziane krążki i jest tylko posrebrzana jak np. 25 centówki USA. A kolor Filadelfi to tylko był wynik niewłaściwego stygnięcia stopu i nic więcej.

PS. A co to za moneta ta z szuflady dziadunia? Normalnie nikt, by tego złomu nie brał na poważnie, a tu story jak w przygodach Jamesa Bonda. A taki nalot i korozja, to przedmioty żelazne w pobliżu, Cl, H2S i mamy taki zielono brązowy krążek, który kiedyś był zapewne Paryżem, a dziś ... Birmingham :)
Załączniki
Głos Lubelski.jpg
1924-09-16 Głos Lubelski, nr 254
19241106_ILUSTROWANY_KURIER_CODZIENNY_303.jpg
1924-11-06 Ilustrowany Kurier Codzienny, nr 303
TPZN nr 101
Defende Nos, Christe Salvator - Gedanensis, A.D. 1577
Awatar użytkownika
mmz
 
Posty: 1410
Rejestracja: 29 Wrz 2016 09:22

Re: 2 zeta 1924 litera H, primo voto Paryż

Postprzez khub » 30 Cze 2018 09:48

Gratuluję łatwości w formułowaniu jednoznacznych osądów na tematy wszelkie :)
Awatar użytkownika
khub
 
Posty: 335
Rejestracja: 24 Paź 2014 15:12

Re: 2 zeta 1924 litera H, primo voto Paryż

Postprzez mmz » 30 Cze 2018 17:10

P109b - nakład 200.000, a bylo powielane 1.200.000 zapewne dlatego, że pierwszy transport łączny dwuzlotowek (Birmingham, Filsdelfia) byl 1.200.000 i ktoś przepisal lub coś pamiętał piąte przez dziesiąte, np. Terlecki, a już Strzałkowski wyraził swoją opinię nt. nakładów wg Terleckiego, że są nic nie warte
P109c - nakład 1.000.000, a było powielane 800.000, a mogło tak być, że weszło do obiegu tylko 800.000 łącznie z pierwszego transportu, z czego może tylko 600.000 Filadelfii
P109e - nakład 500.000, a było powielane 5.200.000, tyle jest na chwile obecną w prasie jako pierwszy transport - 500.000
P133d - nakład 150, a było powielane 60 (skąd te 60? może 60 sprzedali a 90 rozdali ziomom?)

khub napisał:Gratuluję łatwości w formułowaniu jednoznacznych osądów na tematy wszelkie :)


Opieram się na info z prasy oraz inne źródła z epoki i to czasami kilka razy te samo info w różnych gazetach, jakby co to zrobilem sobie zrzuty tych artykułów, to są fakty. Nie jest sztuką pokazać wszystko na raz (dane są ogólnie dostepne, ale aby je odszukać, to kosztuje dużo czasu i pomyślunku). Niech inni też poszukają, a może wpadnie coś nowego ;), a podana przeze mnie data wycofania 2 złote 1924 h, nie jest z księżyca, czy niesłusznie bagatelizowanej "Myśli Niepodległej". Są też inne źródła pisane (wielonakladowe, drukowane) z epoki i na pewno nie są to ... odręczne notatki tzw. bisiera :), które jak powszechnie już wiadomo są pisane przez ducha GSB.
TPZN nr 101
Defende Nos, Christe Salvator - Gedanensis, A.D. 1577
Awatar użytkownika
mmz
 
Posty: 1410
Rejestracja: 29 Wrz 2016 09:22

Re: 2 zeta 1924 litera H, primo voto Paryż

Postprzez Coins_4_U » 30 Cze 2018 23:12

mmz - gratuluję przyznania sobie jednomyślnie odznaki numizmatycznego hejtera roku. Pisali to już inni , piszę więc i ja : RANT , RANT, RANT !
Chudy orzełek i nieco grubszy ( nie ten gruby z Paryża ! ) – ranty są takie same !
Coins_4_U
 
Posty: 119
Rejestracja: 07 Cze 2016 16:27

Re: 2 zeta 1924 litera H, primo voto Paryż

Postprzez mmz » 30 Cze 2018 23:42

Coins_4_U napisał:... RANT , RANT, RANT ...


To poproszę zdjęcia rantów tych trzech "wariantów" (chudy orzeł, pośredni orzeł, gruby orzeł) oczywiście na jednym zdjęciu, aby się łatwo porównało i dobrze abyś dodał zdjęcie rantu Paryża, jako czwartego referencyjnego.

A tymczasem zerknikj na falsa z

http://wcn.pl/archive/77552

i jego rant :)
Załączniki
IMG_20180630_233200.jpg
rant falsa gruby orzeł litera h 1924
IMG_20180630_233259.jpg
rant falsa gruby orzeł litera h 1924
77552.jpg
fals gruby orzeł litera h 1924
TPZN nr 101
Defende Nos, Christe Salvator - Gedanensis, A.D. 1577
Awatar użytkownika
mmz
 
Posty: 1410
Rejestracja: 29 Wrz 2016 09:22

Poprzednia

Wróć do Falsyfikaty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości