Porysane 2 złotówki :(

Dyskusje na wszelkie tematy związane z numizmatyką.

Moderatorzy: meszuzel, wordlord

Porysane 2 złotówki :(

Postprzez marcinpalicki@wp.pl » 29 Gru 2007 21:20

Na samym wstępie powiem że jestem początkującym, kupiłem cały rok 2007 2zł-otówek od emonety.pl i wszystkie przyszły porysane:( Nie są to wielkie rysy, ale porysane tak jak to bywa w portfelu. I mam pytanie czy to jest normalne? Niechciałem kupować na allegro, bo to różnie bywa, więc kupiłem tutaj, bo myślałem że to będzie w dobrym stanie, a tu kicha:( Przyszły w plastikowych woreczkach porysane:(

Więc moje pytanie brzmi: czy to normalne że takie porysane? I drugie pytanie jeśli tak, to gdzie mogę załatwić sobie monety nieporysane. Trzecie pytanie, czy takie porysane można nazwać "stan menniczy". Zależy mi na jakości, chciałbym każdą monetę wysłać do tej firmy co robi GRADING, ale przecież takich porysanych to niema sensu "Gradingowac".

Jeśli popełniłem jakąś gafę numizmatyczną, to przepraszam, ale jestem na samym początku przygody z monetami.
marcinpalicki@wp.pl

Postprzez rycerz ; » 29 Gru 2007 21:31

Mennicze to raczej tylko w woreczkach są i to tylko teoretycznie (przynajmniej ja tak uważam, bo żeby nie były poocierane to w kapslach by musiały wyjść z mennicy tak jak sreberka), a 2 zł nie ma sensu gradować (przynajmniej tych z 2007 roku)

Pozdrawiam
rycerz ;

Postprzez Ziemniok » 29 Gru 2007 21:49

Witam.

Monety, nawet będąc w woreczku menniczym, obijają się o siebie nawet w mennicy, więc drobne rysy są rzeczą normalną :) W tym rzecz, aby trafić na nieskazitelny okaz :) Jest to zupełnie normalna rzecz.

Co do gradingu - w przypadku dwuzłotówek z 2007 roku, będzie to zupełnie, zupełnie nie opłacalne.

Kolega wyżej ma racje.
Awatar użytkownika
Ziemniok

Miejscowość: Katowice

Postprzez Anax » 31 Gru 2007 21:32

No skoro temat poruszono...